Czy znasz C(Z)Y
W mediach często widzimy nagłówki w stylu “Plaga młodych leniwych”; “Żyją na koszt rodziców”; “Młodzi, zdolni i leniwi…”; “Leniwi, nieodpowiedzialni, lekko zadufani? Jacy są młodzi Polacy?” Czy na pewno osoby wkraczające na rynek pracy bądź zaczynające swoją karierę są roszczeniowe i wiele oczekują nie mając nic wartościowego do zaoferowania pracodawcy? A może brakuje im odpowiedniej motywacji do pracy?
Co wiemy o pokoleniu Y i C?
- Pokolenie Y urodziło się w latach 1980-1989, pokolenie C po 1990 roku
- Nazwa Pokolenie C pochodzi od przymiotników charakteryzujących je: connect, communicate, change – podłączeni, skomunikowani, dostosowujący się do zmian
- Lubią krótkie informacje, wzbogacone infografiką, dłuższy tekst powoduje znużenie, zmęczenie
- Pokolenie Y i C słucha głównie muzyki przez Internet, a potem dzieli się nią przez portale społecznościowe ze swoimi przyjaciółmi
- Młodzi ludzie spędzają średnio 2,5 godziny dziennie na Facebooku
- Są „wielozadaniowi” – potrafią bardzo szybko przestawiać się z jednej czynności na kolejną
Czego chcemy się dowiedzieć od przedstawicieli pokolenia Y i C?
- Jak oceniają swoich pracodawców?
- Co jest dla nich ważne?
- Za co cenią pracodawcę?
- W jaki sposób chcą się rozwijać?
- Co motywuje ich do działania?
- Kto jest dla nich autorytetem?
Weź udział w badaniu. Daj się poznać, wypełnij krótką ankietę!